to polska pedagog i psycholog, specjalizująca się w edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie w zakresie wspierania ich rozwoju matematycznego. Jest autorką licznych publikacji oraz programów edukacyjnych, które mają na celu rozwój zdolności matematycznych u najmłodszych dzieci.
Jest autorką koncepcji edukacji matematycznej, która kładzie nacisk na naturalny rozwój umiejętności matematycznych u dzieci. Jej podejście opiera się na wykorzystywaniu naturalnej ciekawości dzieci oraz ich codziennych doświadczeń do budowania pojęć matematycznych.
Profesor zajmuje się także badaniami i metodami wspierania dzieci uzdolnionych matematycznie, szczególnie w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Stworzyła programy edukacyjne, które pozwalają nauczycielom i rodzicom wspierać rozwój takich dzieci.
W swoich publikacjach i badaniach podkreśla, jak ważne jest dostosowanie metod nauczania do poziomu rozwoju dziecka oraz potrzeby dostarczania dzieciom zróżnicowanych doświadczeń edukacyjnych.
Jednym z bardziej znanych jej opracowań jest książka Dziecięca matematyka, w której omawia metody wspierania rozwoju myślenia matematycznego u dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Książka ta jest często wykorzystywana przez nauczycieli i pedagogów w Polsce.
Jest ceniona w środowisku edukacyjnym za wkład w rozwój pedagogiki matematycznej oraz za praktyczne podejście, które uwzględnia potrzeby i możliwości dzieci w ich pierwszych latach edukacji. Jej prace są bardzo popularne wśród nauczycieli, pedagogów oraz rodziców, którzy poszukują skutecznych metod wspierania rozwoju dzieci.